WYDARZENIA

BYLIŚMY U TRONU JASNOGÓRSKIEJ KRÓLOWEJ

Dnia 23 lipca 2019 r. grupa 48 pielgrzymów pod przewodnictwem ks. Proboszcza Marka Kujdy  udała się z 2 dniową wizytą do Jasnogórskiej Królowej. Była to już IV pielgrzymka  scholi i ministrantów, której  hasło przewodnie  brzmiało „Odmawiam różaniec”.  W drodze towarzyszyły nam słuchowiska o „Cudach różańcowych” z Wydawnictwa Sióstr Loretanek, z których wiedzę można było sprawdzić uzupełniając książeczki, które otrzymał każdy pielgrzym. Na początku udaliśmy się do Kaplicy Cudownego Obrazu, aby przywitać się i  pokłonić  Matce Bożej Jasnogórskiej.  Przedstawić również intencje z jakimi  przybyliśmy w Roku Jubileuszu 100–lecia naszej Parafii  i  Jubileuszowych Misji Ewangelizacyjnych. Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze zwiedzaliśmy z przewodnikiem:  Bazylika, Sala Rycerska, Muzeum Jubileuszu 600-lecia Jasnej Góry, Arsenał, Wieża Jasnogórska (dla chętnych). Kolejny punkt to obiad, który zjedliśmy u  Sióstr Zgromadzenia  Najświętszej Rodziny z Nazaretu (tam też mieliśmy nocleg). Następnie uczestniczyliśmy w Różańcu przed Cudownym Obrazem i we Mszy św. odprawianej przez naszego ks. Proboszcza  w intencji Parafian  i wspomnianych wydarzeń, jakie czekają naszą parafię. Do Mszy św. posługiwali nasi ministranci i lektorzy. Przeżycie było ogromne,  gdyż byliśmy bardzo blisko naszej Niebiańskie Matki. Wróciliśmy tu również na Apel Jasnogórski, gdzie czwórka naszych dzieci: Dominika, Maja, Maciej i Cyprian odmawiali różaniec.

Drugi dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, a mianowicie już o godz. 5.30 biorąc udział w Godzinkach o Niepokalanym Poczęciu NMP  i Mszy św. Kolejnym punktem naszego pobytu na Jasnej Górze było odprawienie Drogi  krzyżowej na Wałach Jasnogórskich, na którą udaliśmy się po śniadaniu.  Wzruszającym  przeżyciem było dla nas zwiedzanie wystawy multimedialnej „Śladami Jezusa”, która będzie w Częstochowie do października (polecamy dla odwiedzających w tym czasie pielgrzymów, jest nietypowa). Następnie udaliśmy się Aleją NMP do kościoła Św. Barbary i źródełka. Po obiedzie jeszcze raz poszliśmy pokłonić się i pożegnać z Maryją w Jej Cudownym Wizerunku i ruszyliśmy w drogę powrotną,  wstępując do Parku Miniatur Sakralnych. Tu blisko Jasnej Góry w jednym miejscu zebrano najpiękniejsze bazyliki i sanktuaria z Ziemi Świętej, Portugalii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Niemiec, Polski, Austrii, Bośni i Hercegowiny, Turcji i Armenii, by choć trochę przybliżyć ich arcyciekawe dzieje i historię objawień. Na koniec zwiedziliśmy ruiny zamku w Olsztynie k. Częstochowy i bardzo późnym wieczorem wróciliśmy do domu.

Dzieci i młodzież, przyszłość naszej parafii, jak w homilii 23 lipca, powiedział nasz ks. Proboszcz, zabraliśmy przed Tron Królowej Polski, by wymodliły potrzebne łaski dla całej wspólnoty: "Po modlitwie kapłana i poświęconych Bogu dziewic, najmilszą Bogu modlitwą jest modlitwa dzieci i chorych. (J. Escriva). Bardzo ważną rolę w całej pielgrzymce odegrała modlitwa różańcowa, odmówiliśmy trzy części różańca, chcąc zachęcić dzieci i młodzież, aby stały się "wojownikami Maryi". Każdy Pielgrzym otrzymał pamiątkę, większość - zgodnie z naszym hasłem, najlepszą broń - różaniec na rękę. Pielgrzymi ofiarowali całej wspólnocie parafialnej dar modlitewny w postaci mszy wieczystych za parafię z okazji jubileuszu jej erygowania oraz dar materialny w postaci ornatu z Matką Bożą Częstochowską. Nad całym przedsięwzięciem, jakim była nasza pielgrzymka czuwali państwo Monika i Maksymilian Chudzikowie. Wszystko było przygotowane w najdrobniejszych szczegółach, my pielgrzymi czuliśmy się bardzo dobrze, nie martwiąc się o nic.

Serdecznie Państwu Chudzikom dziękujemy!                                                                                                                              Pielgrzymi

Dzień 1

Dzień 2