Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 19 – 21 czerwca 2017 r.  odbyła się wycieczka w Góry Świętokrzyskie. Wraz z nami na wycieczkę pojechało 5 uczniów ze szkoły w Dubicy i 3 ze szkoły w Wisznicach. Pierwszego dnia wchodziliśmy na Święty Krzyż, gdzie zwiedziliśmy Klasztor Benedyktynów, zobaczyliśmy gołoborze, oraz nadajnik radiowo-telewizyjny. Następnie udaliśmy się do średniowiecznej wioski w Hucie Szklanej. Tu mogliśmy zapoznać się z pracą kowala, rzeźbiarza, szewca, zielarki i hafciarki. Na koniec odwiedziliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości.

Drugi dzień dostarczył również wielu wrażeń. W Centrum Geoedukacji w Kielcach. Tutaj nauczyliśmy się szlifować skały, obejrzeliśmy eksponaty prehistorycznych zwierząt oraz animacje na nowoczesnych monitorach. Dużą atrakcją była kapsuła 5d, w której uczniowie odbyli „Podróż do wnętrza Ziemi”. Następnie udaliśmy się na 3 godzinny spacer po Kielcach. Zobaczyliśmy między innymi amfiteatr „Kadzielnia”, katedrę, Rynek Starego Miasta, aleję znanych postaci. Ze względu na pogodę dużą frajdę sprawiły dzieciom fontanny. Ostatnim punktem tego dnia była niesamowita Jaskinia Raj.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Edukacji Leonardo da Vinci. Odbyły się tam warsztaty „Ja jako młody farmaceuta”. Obejrzeliśmy wystawę „Człowiek niezwykła maszyna”. Dzięki niej mogliśmy zobaczyć płuca palacza, zmierzyć potęgę swego skoku, skontrolować refleks i koncentrację, zmierzyć pojemność płuc. Miło także spędziliśmy czas w ogrodach Centrum, gdzie znajduje się siłownia plenerowa. Następnie zwiedziliśmy zamek w Chęcinach, Oblęborek i jedno z najstarszych drzew - dąb „Bartek”.

Do domu wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi i zadowoleni. Wycieczka była naprawdę udana, a atmosfera wspaniała. Dzieci z pewnością też miło wspominają wspólne noclegi w schronisku młodzieżowym.